GENERELLE VILKÅR & BETINGELSER
Kjøp i nettbutikk
Kjøp som gjennomføres i nettbutikken betales ved fullføring av ordre. Dette kan være aktive betalingsløsninger (Vipps, betalingskort) eller faktura. Ved valg av faktura som betalingsmetode må denne betales før ordren går i produksjon. Ordrer betalt med aktive betalingsløsninger føres opp i produksjonslisten når betalingen er verifisert.
Normal leveringstid for produksjonsordre er 14 virkedager – normalt raskere. Ved eventuelle avvik som gir forsinkelser vil du få beskjed. Les mer om avvik under levering. Ved mottak av ordren er det viktig at pakkseddel kontrolleres slik at antall, mål og produkter stemmer med bestilling. Ta kontakt med kundeservice så raskt som mulig ved eventuelle feil. Vi ordner opp.
For å være kunde hos Insilva AS må du være over 18 år. Bedriftsavtaler inngås kun med norskregistrerte foretak. Alle bedrageriforsøk vil politianmeldes.
Levering
Insilva AS leverer over hele landet normalt innen 4-6 virkedager etter ordren er ferdig produsert. Totalt 14 dager eller kortere fra betaling er registrert hos oss. Du kan avtale leveringsdato hvis ordren skal leveres på en dato etter normal leveringstid. Levering til byggeplass og til terminal kan som oftest estimeres på en gitt dato. Vi gir for øvrig ingen garanti for at ordren blir levert på nøyaktig estimert og avtalt dato, da det kan oppstå avvik hos transportør som vi ikke kan styre. Ved slike avvik forsøker vi å holde deg godt informert.
Normalt sender vi ordrer med Nor-Lines og der hvor byggeplasslevering er tilgjengelig benytter vi lokale transportører. Bedriftskunder kan avtale egne leveringsmetoder.
Priser
Alle priser på disse nettsidene oppgis i norske kroner inkludert mva. Totalkostnaden for din ordre vises i kassen. Mva er spesifisert som egen linje i kassen og på faktura/bekreftelse.
Vi tar forbehold om prisfeil og andre avvik som fører til at din ordre må endres. Ved eventuelle endringer vil vi ta kontakt med deg. Du står da fritt til å kansellere ordren eller gjøre endringer. Våre leverandører gjennomfører prisendringer opptil flere ganger hvert år og justeringer vil gjennomføres på alle påvirkede varer i nettbutikken. Allerede fullførte ordrer vil ikke bli påvirket.
Betaling
I nettbutikken kan du betale med faktura, betalingskort eller Vipps. Tilgjengelig betalingsmetoder vises i kassen.
- Kortbetalinger vil belastes ditt kort direkte.
- Betalinger med Vipps blir gjennomført med ditt mobilnummer og BankID, og vil belastes direkte.
- Betaling med faktura er den mest brukte betalingsmetoden og etter fullført ordre vil du motta en email med vedlagt faktura. Denne må betales før ordren settes i produksjon. For at behandlingen skal gå raskere kan du sende kvittering fra nettbank på utført betaling til . Når innbetaling er registrert hos oss vil ordren settes i produktsjon og leveres iht valgt leveringsmetode.
- For bedrifter tilbyr vi kreditt. Ved opprettelse av bedriftsavtale vil det gjennomføres en kredittvurdering i samarbeid med Dun & Bradstreet. Ved godkjent kredittvurdering opprettes bedriftskontoen og du vil motta en email med detaljer om kredittgrense når den er klar til bruk. Du handler da som normalt i nettbutikken og velger faktura som betalingsmetode. Kredittid for bedriftskontoer er 14 dager. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.
Bedriftsavtaler
Alle typer bedrifter kan opprette bedriftsavtale hos Insilva AS. Vi leverer til private- og offentlige bedrifter. Tak kontakt bed å sende en email til for å opprette en bedriftsavtale.
Nødvendige opplysninger for opprettelse av bedriftavtale:
- Bedriftens navn
- Organisasjonsnummer
- Faktura- og leveringsadresse
- Kontaktperson med telefonnummer og email.
- Fakturamottak – email-adresse eller EHF.
- Bransje
Personvernsregler
Disse nettsidene bruker Cookies (informasjonskapsler) for å gi deg en bedre brukeropplevelse og for å gi oss statistikk over bruk av nettbutikken. I forbindelse med bestillingen, godtar du at Insilva AS lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via email, for å kunne tilby tjenesten du forventer av oss. Les mer om våre personvernsregler her.
Sporing av forsendelser
Vi forsøker til enhver tid å levere ordrer i komplett form. Hvis vi mot formodning skulle mangle en eller flere varer vil disse ettersendes fraktfritt. Insilva AS vil bekrefte med ny leveringsdato.
Insilva AS benytter normalt Nor-Lines for levering av forsendelser. Slike forsendelser leveres til din nærmeste Nor-Lines terminal og må hentes der. I områder hvor byggeplasslevering er tilgjengelig leverer vi på dør.
Alle forsendelser med Nor-Lines kan spores. Når ordren sendes fra oss vil du motta en email med sporingsinformasjon, slik at du hele tiden kan følge med på hvor din ordre befinner seg.
Byggeplassleveringer har ingen mulighet for sporing.
Transportkostnader
Insilva AS bestiller transport og sørger for at din ordre blir levert. Etter fullført ordre trenger du ikke foreta deg noe som helst inntil ordren skal hentes på terminal, eller blir levert til byggeplass.
Betaling av fraktkostnader blir gjort i kassen, sammen med resten av ordren.
GRATIS FRAKT: Ordrer over 50 000,- inkludert mva leveres fraktfritt i hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen.
Kvaliteter
Insilva AS lagerfører, overflatebehandler og selger interiørpanel, listverk og utvendig kledning i flere kvaliteter.
1. sortering – Listverk og utvendig kledning kan leveres i denne sorteringen. Dette er beste sortering for disse produktene. Listverk leveres utelukkende i denne klassen, mens utvendig kledning også kan leveres som 2. sortering. Vær oppmerksom på at selv om listverket leveres i beste sorteringsklasse, så er vårt listverk produsert i heltre og ikke fingerskjøt. Det gjør at det kan forekomme en og annen kvist. Fordelen med heltre listverk er at du med beiset og andre transparente behandlinger unngår skjøter som i fingerskjøtet materiale. Heltre er alltid å foretrekke.
Natursortering – Interiørpanel leveres i natur- og 2. sortering. Natursortering er samme kvalitet som byggevareforretningene leverer. Noen kaller det 1. sortering, men det riktige er at dette er en blanding av 1.- og en god 2. sortering, som gjør at panelprodusentene kaller det natursortering.
2. sortering – Interiørpanel og utvendig kledning kan leveres i denne sorteringen. Dette er helt klart bra nok for de fleste. Vi leverer en god 2. sortering.
Overflatebehandling – Alle produkter som overflatebehandles hos Insilva AS blir kvalitetssjekket og behandlet med industriell overflatebehandling. Listverk og panel blir behandlet i en maskin utstyrt med mange dyser som sprøyter produktet under høyt trykk. Utvendig kledning blir behandlet i en maskin som børster behandlingen inn i treverket ved hjelp av åtte roterende børster.
Retur og mangler
Har du ikke mottatt alle varene som ble bestilt og varen ikke er restet hos Insilva AS ber vi deg ta kontakt med kundeservice hvor du oppgir hvilken vare som mangler, ditt kundenummer og ordrenummeret det gjelder, så skal vi hjelpe deg med å finne ut hva som har skjedd.
Har du mottatt feil vare, en vare som ikke stemmer i.h.t. ordrebekreftelsen, tar du kontakt med kundeservice hvor du oppgir hvilken vare som mangler, ditt kundenummer og ordrenummeret det gjelder. Du vil motta en bekreftelse på at varen er feil og at du kan returnere varen til oss. Retur av varer må godkjennes av oss før en eventuell retur. Hvis du ikke har mottatt en bekreftelse om at Insilva AS aksepterer retur av varen vil du bli belastet for transportkostnader.
Produktemballasje må være uåpnet. Erstatning eller bytte av vare som er åpnet vil ikke aksepteres.
Les mer om rettigheter om retur av varer under «Angrerett».
Har du mottatt en skadet vare må følgende prosedyre utføres:
- Ta vare på emballasje og produkter.
- Meld i fra om retur til Insilva AS (som beskrevet over).
- Vent på returbekreftelse fra Insilva AS.
- Fyll ut skademeldingen du får på email fra Insilva AS. Returner den til oss, så ordner vi med transport.
- Insilva AS sender deg ny vare eller refunderer varekostnaden etter avtale.
I.h.t. lovverket (Lovdata.no) henvises det til at du utfører slike saker «innen rimelig tid». Ved å handle hos Insilva AS aksepterer du at dette er innen 5 virkedager fra du har mottatt ordren, tilsendt eller hentet ved vårt lager.
Reklamasjon
Ved produktreklamasjon skal kundeservice kontaktes ved å sende en beskrivende email med bilder til . Er det feil eller mangler på et produkt du mottar fra Insilva AS ber vi deg ta kontakt med oss slik at dette kan rettes opp i. Vi vil i første omgang forsøke å gi fjernhjelp og/eller sende nye produkter, men kan i noen tilfeller be om at produktet sendes oss i retur slik at det kan undersøkes. Finner vi feil eller mangler ved produktet vil vi sende et nytt produkt, evt. utstede en refusjon etter avtale.
Montert er godkjent
Har du montert interiørpanelet, listverket, den utvendige kledningen eller andre produkter levert av Insilva AS er dette å anse som at du har godkjent produktet og produktene, og har derfor ingen reklamasjonsrett og/eller klagerett etter produktet er montert.
Garanti gjelder ikke ved produktslitasje. Garanti gjelder kun ved feil eller mangler som skyldes avvik i produksjon eller skader/mangler på produkter.
Spesialproduksjon
Insilva AS kan ved forespørsel utføre spesialproduksjon av produkter i treverk og overflatebehandling av produkter utenom standard.
Produksjon av produkter kan være spesielle panel- og listverksprofiler, stakittgjerder og andre lignende produkter.
Overflatebehandling utenom standard gjelder for eksempel spesielle farger eller bruk av spesielle produkter som ikke faller inn under vårt standard sortiment.
Spesialproduksjon er subjekt for kostnader som ordrestart, timepriser og andre tillegg.
Angrerett
Alle ordrer og leveringer fra Insilva AS er spesialprodusert, tilpasset og fremstilt etter brukerens spesifikasjoner og faller derfor ikke inn under angreretten (ref: Angrerettloven § 22 pkt e.) Gjelder både privat- og bedriftskunder.
Vi er for øvrig behjelpelige til den grad det er mulig, og angrer du kjøpet før ordren har gått i produksjon, så ordner vi selvfølgelig det for deg. Har ordren gått i produksjon, er ferdig produsert, eller er levert, vil du ikke kunne angre kjøpet.
Force Majeure
Force majeure, slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon eller annen utstrekning partens kontroll og som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at handelen, produksjon, levering, etc. ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen.
Tvister og lover
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk Domstol.